Hootsuite: sociaal is je superkracht
Vergroot je bereik en krijg meer business met sociale media.
Wat is Hootsuite?
In de afgelopen jaren is social media een krachtig kanaal geworden. Dit geldt niet alleen voor privé doeleinden, maar ook zeker voor zakelijke doeleinden. Als je je social media kanalen op de juiste manier inzet, kan je hier een ongekende winst mee behalen.
Om dit voor je bedrijf voor elkaar te krijgen, kan je gebruikmaken van Hootsuite. Dit is een handig platform waarmee je al je social media kanalen aan kunt sturen. Je behoudt hierdoor de optimale controle, je kunt gericht sturing geven en je kunt de gewenste resultaten verkrijgen. Het is hoe dan ook een feit dat je je social media marketing een boost kunt geven met dit handige platform.
Probeer nu Hootsuite 30 dagen gratis!
Wie gebruikt Hootsuite?
In de afgelopen jaren is Hootsuite een ongekend belangrijk platform geworden. Niet alleen in ons land gebruiken veel bedrijven dit platform, maar ook in andere landen. Wereldwijd wordt dit platform gebruikt; op de website valt te lezen dat ruim 18 miljoen marketeers hier gebruik van maken.
Om wat voor marketeers dit gaat? Dit gaat om zelfstandige social media marketeers, maar het gaat ook om social media marketeers die bij grote bedrijven werken. Op de website van Hootsuite vind je een overzicht van bedrijven die klant zijn bij Hootsuite.
Hoe werkt Hootsuite?
De werking van Hootsuite is subliem te noemen. Dit is onder meer te danken aan het duidelijke dashboard; via dit dashboard kan je alle gewenste acties in gang zetten. Zo ben je in staat om alle social media kanalen in goede banen te leiden.
Het fijne hierbij is dat dit om nagenoeg alle social media kanalen gaat. Via dit platform kan je met je Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Pinterest én YouTube kanaal aan de slag.
Deze kanalen koppel je aan dit platform, waarna je de beste content op deze kanalen kunt plaatsen. Dit kan je live plaatsen, maar je kunt het ook inplannen.
Daarnaast krijg je via Hootsuite inzicht in alle actuele zaken. De zaken die veelvuldig op social media worden besproken, zie je in één overzicht naar voren komen. Als creatieve social media marketeer kan je hier vervolgens op inspelen.
Alle handelingen die je via dit platform verricht, kan je nadien analyseren. Aan de hand daarvan weet je precies wat wél werkt – en waar je verder geen aandacht meer aan hoeft te schenken. Volgens Hootsuite is het op deze manier mogelijk om hard te groeien met je bedrijf.
Wat kost Hootsuite?
Voordat je een abonnement bij Hootsuite afsluit, kan je gebruik maken van een 30 dagen gratis proefperiode. Nadien kan je kiezen uit een van de vier abonnementen:
- Professional: 39 euro per maand. Geschikt voor één gebruiker.
- Team: 109 euro per maand. Geschikt voor drie gebruikers.
- Business: 669 euro per maand. Geschikt voor vijf gebruikers.
- Enterprise: prijs op aanvraag. Geschikt voor meer dan vijf gebruikers en meer dan 50 social media accounts.
Hootsuite koppelingen
Om van dit systeem gebruik te kunnen maken, moet je koppelingen maken. De verschillende koppelingsmogelijkheden die je kúnt maken, vind je in onderstaand overzicht:
— dit overzicht wordt aangevuld —