Skip to content

CRM Connectors – Wat is dat? | Alles over CRM Connectors

John Visser
CRM Connectors

In de wereld van HRM systemen passeren allerlei verschillende termen de revue. Sommige van deze termen zijn direct duidelijk, terwijl dat bij andere termen niet het geval is. Op deze pagina willen we graag CRM Connectors uit, waarbij we ook direct aangeven hoe je het beste CRM systeem kunt vinden voor jouw onderneming.

Wat zijn CRM Connectors?

Wat is CRM Connectors

Op deze pagina draait alles dus om de term ‘CRM Connectors’. Wat de definitie van deze term is? Nou, als je via het wereldwijde web op zoek naar de betekenis van deze term gaat, kom je eigenlijk géén definitie tegen. Het enige wat je tegenkomt, zijn Engelstalige termen. Wij hebben uiteindelijk besloten om één van deze Engelstalige termen te vertalen: Een CRM Connector helpt jou om het CRM systeem te koppelen aan allerlei andere systemen en softwarepakketten.

Van origine is een CRM systeem al vrij uitgebreid te noemen. Je kunt het systeem immers voor verschillende doeleinden gebruiken, je kunt gebruik maken van veel functies en je kunt deze functies dus ook nog verder uitbreiden. Dat laatste doe je met de CRMConnectors, aangezien je met deze ‘Connectors’ het CRM systeem aan andere systemen en softwarepakketten kunt koppelen.

Door het CRM systeem aan andere systemen te koppelen, geniet je al snel van nóg meer voordelen. Daarbij willen we benadrukken dat je ook onwijs veel mogelijkheden hebt om het systeem aan één of andere systemen te koppelen. In het restant van dit artikel bespreken we graag hoe je een CRM systeem kunt koppelen, aan welke systemen je een CRM systeem kunt koppelen én welke voordelen dit met zich mee brengt.

Wat kan je met een CRM systeem laten koppelen?

Als je van de CRM Connector gebruik maakt, kan je de functionaliteiten en mogelijkheden van jouw CRM systeem flink uitbreiden. Reeds veel ondernemers hebben hiervoor gekozen, aangezien het CRM systeem daardoor nóg meer mogelijkheden gaat bieden. Maar, waar kan je een CRM systeem zoal aan gaan koppelen? Wij hebben de meest voorkomende koppelingen even op een rijtje gezet:

–      Het CRM systeem koppelen aan een mailprogramma. Bij veel CRM systemen is het mogelijk om vanuit het programma zelf te mailen, maar mogelijk mail je zelf liever vanuit Outlook. In dat geval is het mogelijk om Outlook aan jouw CRM systeem te koppelen.

–      Het CRM systeem koppelen aan ERP-software. Je kunt er ook voor kiezen om een directe verbinding tussen het CRM systeem en de ERP-software te maken. In dat geval weet je alle bedrijfsprocessen bij elkaar onder één dak te brengen, waardoor je deze bedrijfsprocessen perfect kan gaan analyseren en optimaliseren.

–      Het CRM systeem koppelen aan een telefoonprogramma. Hierboven gaven we al aan dat je het CRM systeem aan een mailprogramma kunt koppelen, maar het is ook mogelijk om het systeem aan een telefoon programma te koppelen. Daardoor weet je eigenlijk al jouw contactmogelijkheden en contactmomenten onder één dak bijeen toe te voegen.
–     
Het CRM systeem koppelen aan een marketing tool. Door de jaren heen zijn er onwijs veel verschillende marketing tools ontwikkeld; al deze tools kan je koppelen aan jouw CRM systeem, waardoor je jouw marketing naar een nóg hoger niveau weet te tillen.

–      Het CRM systeem koppelen aan BI tools. Ook kan je ervoor kiezen om het CRM systeem te koppelen aan zogeheten BI tools; dat zijn
Business Intelligence Tools. Met behulp van dergelijke tools kan je een flinke hoeveelheid gaat gaan verzamelen, analyseren en rapporteren. Deze data kan je door de koppeling bijvoorbeeld rechtstreeks uit het CRM systeem halen.

–      Het CRM systeem koppelen aan externe partijen. Tot slot kan je er ook voor kiezen om het CRM systeem te koppelen aan externe partijen. Zo kan je een directe koppeling maken tussen het CBS en jouw CRM systeem, maar ook tussen de Kamer van Koophandel en jouw CRM systeem.

Op het gebied van CRM Connectors heb je dus onwijs veel mogelijkheden. Voor welke mogelijkheden jij het beste kunt kiezen? Dat is hoofdzakelijk afhankelijk van jouw eigen voorkeuren én het CRM systeem waar je in beginsel voor gekozen hebt. Indien je bijvoorbeeld in eerste instantie voor een behoorlijk uitgebreid CRM systeem gekozen hebt, heeft het koppelen van de systemen wellicht minder noodzaak.

Maar, wat zijn nou überhaupt redenen om met CRM Connectors aan de slag te gaan? Nou, de belangrijkste reden om dit te doen, is terug te vinden in het gemak en de efficiency. Als je verschillende systemen op jouw CRM systeem aansluit, weten jouw medewerkers nog efficiënter, sneller en beter te werken. Dit komt uiteindelijk de klanttevredenheid én de bedrijfsprestaties ten goede.

Wat is het beste CRM systeem voor jou onderneming?

Wil jij ook al jouw systemen aan elkaar gaan koppelen? Dan dien je hier eerst een geschikt CRM systeem voor uit te kiezen. Het uitzoeken en vergelijken van de verschillende CRM systemen kan je gemakkelijk doen hieronder:


 

Dankzij onze vergelijker vind je razendsnel het beste CRM systeem voor jouw onderneming. Let bij het vergelijken goed op de functies van het systeem, maar ook op de mogelijkheden die het systeem biedt met betrekking tot het maken van koppelingen!

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email