Skip to content

Omnidesk: upgrade klantcontact bij grote organisaties naar een persoonlijke ervaring

Peter Jansen

Wat is Omnidesk?

Bij veel grote organisaties is het een probleem dat de klant als een nummertje wordt gezien. Er is een dusdanig instroom van vragen en opmerkingen, waardoor het lastig is om iedereen een persoonlijke ervaring te bieden. Is dat wel hetgeen waar je met je onderneming naar op zoek bent? Dan biedt de tool van Omnidesk mogelijk uitkomst.

Met Omnidesk werk je toe naar persoonlijk klantcontact. Dit doe je door slim om te gaan met data, doordat je de beschikking over een handig platform hebt en doordat je alle mediakanalen in dit platform tot je beschikking hebt. Dit zorgt ervoor dat je persoonlijke service kunt verlenen, maar ook dat alle interne processen verbeterd worden. Met Omnidesk bespaar je dus ook nog tijd en geld.

Wie gebruikt Omnidesk?

De tool van Omnidesk vindt zijn oorsprong in Nederland. Een team van slimme Nederlandse ontwikkelaars heeft dit platform ontwikkeld. Hierbij is het een belangrijk voordeel dat je van Nederlandse support geniet, maar ook van Nederlandse trainingen. Het is dan ook niet geheel verwonderlijk dat veel grote Nederlandse bedrijven voor Omnidesk hebben gekozen. Dit geldt voor bijvoorbeeld Intertoys, KPN, Pathé en Simyo. 

Voor kleinere bedrijven is deze tool minder geschikt. De tool leent zich juist voor de grote bedrijven, puur vanwege de omvangrijkheid van het platform.

Hoe werkt Omnidesk?

Met Omnidesk geniet je van een optimale integratie van alle mediakanalen. In dit platform kun je je telefoon, e-mail, live chat, Whatsapp en alle social media kanalen integreren. Vanuit dit platform kun je vervolgens alle contactkanalen aansturen.

Een belangrijk onderdeel binnen het platform is de tijdlijn. Op de tijdlijn zie je precies welk contact er met de klant geweest is en wat de huidige status is. Belangrijk voordeel hierbij is dat elke klant een persoonlijke tijdlijn heeft. Je bent hiermee in staat om persoonlijke support te leveren.

Binnen Omnidesk speelt data een belangrijke rol. Zo kun je het dashboard geheel naar wens samenstellen, waarbij je van allerlei KPI’s gebruik kunt maken. Je haalt hiermee de data op de gewenste manier uit het systeem, waarna je dit op de gewenste manier kunt analyseren. Aan de hand van deze data verbeter je je onderneming en klantenservice alsmaar verder.

Dat dit zo’n uitgebreid platform is, blijkt niet uit de gebruiksvriendelijkheid. Dit platform is namelijk ongekend gebruiksvriendelijk. Zelfs als je voor de eerste keer van Omnidesk gebruik maakt, spreekt dit platform voor zich.

Wat kost Omnidesk?

Wil je met je onderneming de volgende stap op het gebied van support zetten? Neem dan gerust contact op met Omnidesk. Aan de hand van een gesprek is men in staat om een offerte op maat aan je voor te schotelen. In deze offerte geniet je sowieso van enkele zaken die standaard inbegrepen zijn:

  • Training, support en implementatie
  • Persoonlijk antwoord op je vragen
  • AVG privacytooling
  • Hosting en organisatie in de EU

Op de website van Omnidesk vind je geen standaardtarieven. Men richt zich alleen op de op maat gemaakte offertes.

Omnidesk koppelingen

Om zo optimaal mogelijk van dit platform gebruik te maken, moet je het platform aan andere systemen koppelen. Hier heb je gelukkig meer dan voldoende koppelingsmogelijkheden voor:

— dit overzicht wordt aangevuld —

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email