Pagina-inhoud
ToggleWat is Intercom?
Wat heb je nodig om als bedrijf te kunnen floreren? Een goed product/dienst en tevreden klanten. Hierbij is het van belang om nieuwe klanten aan te trekken, maar ook om je huidige klanten tevreden te stellen. Om je huidige klanten tevreden te stellen, komt het systeem van Intercom maar al te goed van pas.
Met dit systeem kan je de beste connectie met je klanten opbouwen. Met dank aan deze connectie bouw je langdurige relaties met je klanten op, waarmee je de continuïteit van je bedrijf waarborgt. Binnen dit systeem staan daarvoor drie termen centraal: Support, Engagement en Marketing.
Wie gebruikt Intercom?
Op dit moment maken ruim 25.000 bedrijven gebruik van Intercom. Het gaat hierbij niet om zomaar bedrijven, maar om de grootste bedrijven op onze aardbol. Onder meer Shopify, Facebook, Microsoft, Amazon en Atlassian maken op dit moment gebruik van Intercom.
Is dit systeem ook voor kleinere bedrijven geschikt? Nee, dat is minder het geval. Dit systeem is – door alle functies – vooral voor de grotere bedrijven geschikt. Als je met je kleine bedrijf de perfecte klantenrelaties op wilt bouwen, kan je echter alsnog voor Intercom kiezen. Met dank aan de vele (handige) functies kan je altijd wel uit de voeten met dit systeem.
Hoe werkt Intercom?
Met Intercom bouw je duurzame klantenrelaties op. Om deze klantenrelaties op te kunnen bouwen, kan je binnen dit systeem van meerdere functies gebruikmaken. Over de drie belangrijkste functies vertellen we je graag iets meer:
- Conversational support: met dank aan deze functie, ben je in staat om de beste support aan je klanten te bieden. Je biedt tal van communicatiemogelijkheden aan, waarmee je de beste service verleent.
- Conversational engagement: met dank aan deze functie bouw je duurzame relaties met je klanten c.q. gebruikers op. Je vraagt hen om feedback, je stuurt hen speciale berichten en je stelt hen op de hoogte van nieuwe announcements. Met deze functie is de kans groot dat je klanten ook daadwerkelijk jóuw klanten blijven.
- Conversational marketing: tot slot is het met dit systeem ook nog mogelijk om nieuwe klanten aan te trekken. De focus ligt dus niet alleen op het behouden van de huidige klanten, maar ook om de klantenkring verder en verder uit te breiden. Ook dat komt de continuïteit van je onderneming alleen maar ten goede.
Wat kost Intercom?
Is het precies het systeem waar je naar op zoek bent? En wil je daarom met dit systeem aan de slag gaan? Dan is het goed om te weten dat men meerdere abonnementen aanbiedt:
Voor kleine bedrijven:
- Starterspakket: vanaf 67 dollar per maand. Dit pakket is geoptimaliseerd voor een startende onderneming die nog niet al te groot is.
Voor grotere bedrijven:
- Prijs op aanvraag. Als je van één of meerdere van bovenstaande functies gebruik wilt maken, kan je via de website een prijsopgave aanvragen. Voordat je dat gaat doen, kan het ook interessant zijn om de demo’s te bekijken. Aan de hand van deze demo’s krijg je een nog betere indruk van alle (on)mogelijkheden van Intercom.
Intercom koppelingen
Van origine is Intercom een systeem waar je heel veel kanten mee op kunt. Je kunt echter nóg meer met dit systeem, indien je van de vele koppelingsmogelijkheden gebruik maakt. De belangrijkste van deze mogelijkheden vind je in onderstaand overzicht:
- Google Analytics
- Jira
- Salesforce
- Stripe
- Delighted
- ProdCamp
- Google Calendar
- Slack
- Outlook Calendar
- CalendlySegment
- Mailchimp
- Zapier
- Zoom
- Marketo
- Typeform
- Heap
- AskNicely
- InMoment Surveys
- KickFire
- Clearbit Reveal
- HubSpot
- Aircall Now
- Pipedrive
- MadKudu Lead Scoring
- Outreach
- Zendesk Support
- Plecto
- Statuspage
- Google Meet
- Prodsight
- Klaus
- Productboard
- IrisAgent
- WordPress
- Bettermode
- ClickUp
- PlayerZero
- Enterpret
- Pipedream
- Locale
- Calixa
- Belel
- ProfitWell RevConnect
- Affogata
- Tolstoy
- Dashworks
- UChat
- Stackshine
- TheLoops