Skip to content

Salesforce: CRM Software voor MKB, Sales, Service en meer

Alles over Salesforce

Wat is Salesforce?

De leider op het gebied van CRM software. Dat is toch wel dé manier waarop Salesforce omschreven kan worden. Dit bedrijf werd al in 1999 opgericht, waarna het een flinke groei door heeft gemaakt. In eerste instantie werd het CRM systeem alleen in Amerika aangeboden, maar tegenwoordig over de gehele wereld.

Ook in ons land vindt het systeem van Salesforce gretig aftrek. Alle bedrijven die serieus met hun CRM aan de slag willen gaan, overwegen op z’n minst de software van Salesforce. Feit is dat veel bedrijven uiteindelijk ook echt voor dit systeem kiezen. Iets wat goed te begrijpen is, kijkende naar alle functies en mogelijkheden.

Wie gebruikt Salesforce? 

Alle bedrijven in ons land hebben één ding gemeen met elkaar: ze hebben klanten nodig. Niet alleen het aantrekken van nieuwe klanten is van belang, maar ook het behouden van huidige klanten. Om de huidige klanten te behouden, komt het CRM (Customer Relationship Management) systeem van Salesforce maar al te goed van pas.

In de afgelopen jaren hebben veel bedrijven voor Salesforce gekozen. Om wat voor bedrijven dit precies gaat? Nou, eigenlijk alle soorten bedrijven. Alle bedrijven hebben immers met klanten te maken én moeten klantbeheer op de juiste manier zien te regelen. Van groot tot klein; echt allerlei soorten bedrijven maken met veel plezier gebruik van Salesforce.

Hoe werkt Salesforce?

Om gebruik van Salesforce te kunnen maken, moet dit systeem eerst geïmplementeerd worden. Het team van Salesforce helpt je daar maar al te graag bij. Nadat het systeem geïmplementeerd is, kun je direct al jouw klanten gaan beheren. Je kunt jouw klanten in de database van Salesforce verwerken, waarna je per klant bepaalde notities toe kunt voegen. Dit gaat overigens niet alleen voor klanten op, maar ook voor bijvoorbeeld leveranciers.

Feit is dat je Salesforce volledig online kunt gebruiken. Je doet dit vanaf jouw pc, vanaf jouw laptop, vanaf jouw tablet en vanaf jouw smartphone. Ook als je met de trein onderweg naar een klant bent, kun je de laatst toegevoegde notities raadplegen. Overigens geldt dit ook voor notities die jouw collega’s geplaatst hebben; alle collega’s hebben immers toegang tot dit CRM systeem.

Overigens is het zo dat Salesforce uit meerdere onderdelen bestaat. Bij dit systeem draait het echt niet alleen maar om het beheren en behouden van jouw huidige klanten. Nee, met Salesforce kun je ook gericht nieuwe klanten vinden. Daarnaast is het mogelijk om – vanuit dit systeem – direct de nodige deals te sluiten. Wel zo wenselijk met het oog op de continuïteit van een onderneming. Daarvoor moeten nieuwe klanten verkregen worden, terwijl het ook wenselijk is dat huidige klanten behouden blijven. Met het systeem van Salesforce kun je dat voor elkaar krijgen.

Krijg je de nodige vragen van jouw klanten binnen? Dan is het goed om te weten dat je Salesforce ook voor jouw klantenservice in kunt zetten. Je kunt de best mogelijke service bieden, onder meer vanwege het gebruiksgemak van Salesforce. 

Wat kost Salesforce?

Wil je van Salesforce gebruik gaan maken? Dan is het eerst zaak om jouw zakelijke behoeften op een rijtje te zetten. Je kunt namelijk het CRM systeem van Salesforce geheel naar eigen wens invullen en aanvullen. Het is dus aan jou om dit systeem zelf samen te stellen. Op basis van jouw eigen input kan Salesforce een prijsopgave voor je doen. De prijsopgave is hierbij volledig afhankelijk van jouw eigen voorkeuren.

Wil je het systeem eerst uitproberen? Je kunt via de website van Salesforce een demo volgen, maar je kunt het systeem ook voor een periode van 30 dagen gratis uitproberen!

Spijtig genoeg kunnen wij geen uitspraken doen over de tarieven Salesforce. Deze staan niet vast, maar zijn volledig situatie gebonden. Ga je voor een combinatie van Verkoop & Service? Dan kun je bijvoorbeeld van onderstaande prijzen uit gaan:

  • Salesforce Essentials: €25 per maand per gebruiker
  • Salesforce Professional: €100 per maand per gebruiker
  • Salesforce Enterprise: €175 per maand per gebruiker
  • Salesforce Unlimited: €325 per maand per gebruiker

Let wel op: dit zijn prijzen op basis van een jaarbetaling. 

Salesforce Producten & Prijzen

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, is het systeem van Salesforce bijzonder uitgebreid. Dit blijkt uit de hoeveelheid functies, uit de hoeveelheid mogelijkheden én uit de verschillende producten. Binnen het systeem van Salesforce draait het meeste in ieder geval om CRM.

CRM

De afkorting CRM staat voor Customer Relationship Management. Dit heeft betrekking op het behouden van jouw huidige klanten. Om jouw huidige klanten te behouden, is het zaak om een duurzame relatie op te bouwen. Deze relatie bouw je op door onder meer de best mogelijke service te verlenen. 

Daarnaast is het ook zaak dat je weet wat er bij jouw klant speelt. Dat je weet welke afspraken tussen jullie gemaakt zijn. En dat je weet hoe je hier op in kunt spelen. Door tal van notities in Salesforce aan te maken, kun je stuk voor stuk de gewenste klantdoelen gaan behalen. De kans is groot dat je – dankzij de CRM software van Salesforce – daadwerkelijk duurzame relaties op weet te bouwen. Dát komt de continuïteit van jouw onderneming alleen maar ten goede.

Salesforce koppelingen

Wil jij echt alles uit het systeem van Salesforce halen? Dan is het advies om dit systeem aan andere softwaresystemen te gaan koppelen. Welke mogelijkheden je hiervoor hebt, vind je in onderstaand overzicht:

  • Google Cloud
  • Slack
  • Quickbooks
  • Mailchimp
  • LinkedIn
  • DocuSign
  • JIRA software
  • Hellosign
  • CodeScience
  • ActiveCampaign
  • Dropbox
  • Reeleezee
  • Wrike
  • Offorte
  • Monday.com
  • Freshservice

Bericht delen