Skip to content

Ticket systeem – Wat is dat? Beste Ticket systemen 2021

John Visser
John Visser
Ticket systeem

Krijg je via de mail veel aanvragen of vragen binnen? Krijg je ondertussen ook nog via andere kanalen allerlei aanvragen binnen? De kans is groot dat je in dat geval het overzicht kwijt gaat raken. Als je dit overzicht te allen tijde wilt behouden, is het integreren van een ticket systeem een ware aanrader.

Met een ticket systeem weet je gewoonweg orde in de chaos te scheppen. Maar, om van dat voordeel te genieten, is het wel zaak om op zoek te gaan naar het beste ticket systeem. In dit artikel vertellen wij je graag meer over een ticket systeem in zijn algemeenheid, maar óók over de beste ticket systemen van dit moment.

Na het lezen van dit artikel weet je twee dingen: wat een ticket systeem is en wat de beste systemen van dit moment zijn. Doordat wij deze ticket systemen in het kort toelichten, krijg je een duidelijke indruk van deze systemen. Aan de hand daarvan kun je voor jezelf de juiste keuze gaan maken. Wij durven wel te stellen dat dit een keuze is waar je heel veel profijt van gaat hebben. 

Wat is een ticket systeem?

Een ticket systeem is een systeem waarin je allerlei tickets aan kunt maken, kunt beheren en af kunt handelen. Mocht je een vraag binnen krijgen, kun je hier direct een ticket van maken. Dit ticket kun je vervolgens aan bijvoorbeeld een helpdesk medewerker koppelen, waardoor hij/zij weet dat hij/zij met dit ticket aan de slag moet gaan.

Door deze tickets aan te maken, behoud je het gewoonweg het overzicht. Je koppelt alle vragen of aanvragen aan een ticket, waarbij de tickets echt iets tastbaars worden. Je kunt de tickets niet met je handen vasthouden, maar je kunt de tickets wel overzichtelijk bekijken in het ticket systeem.

Bijkomend voordeel: je kunt hier verschillende kanalen aan koppelen. Zo kun je ook van alle social media vragen tickets maken, kun je van telefoontjes tickets maken en kun je van alle e-mails tickets te maken. Je maakt het ook op deze manier voor jezelf, en alle helpdesk medewerkers, een stuk overzichtelijker.

Wat voor ticket systemen zijn er?

In bovengenoemde voorbeeld zijn wij uitgegaan van een helpdesk. Logisch, aangezien een ticket systeem echt ideaal voor een helpdesk is. Maar, dat is niet de enige situatie waarin een ticket systeem prima tot zijn recht komt. Je hebt namelijk hedendaags de keus uit meerdere soorten ticket systemen:

  • Een ticket systeem voor festivals: hiermee kun je unieke tickets aanmaken voor bijvoorbeeld alle vragen die je binnenkrijgt. Dit zijn niet alleen vragen vanuit jouw bezoekers, maar ook bijvoorbeeld vanuit sponsoren en leveranciers. Dankzij dit ticket systeem kun je een festival op de best mogelijke manier voorbereiden.
  • Een ticket systeem voor projectmanagement: als je in jouw onderneming veelvuldig met scrum projecten bezig bent, komt een ticket systeem ook prima van pas. In dit systeem kun je namelijk projecten, taken en tickets aanmaken. Deze tickets kun je op de naam van een specifiek persoon zetten, waardoor hij/zij met dat ticket aan de slag kan gaan. Op deze manier kun je elk scrum project in goede banen leiden. 
  • Een ticket systeem voor klantenservice: dit voorbeeld hebben we reeds hierboven genoemd. Door met een helpdesk ticket systeem aan de slag te gaan, weet je gewoonweg de perfecte service te bieden. Hier genieten jouw klanten van, maar ook jouw interne organisatie. Iedereen weet wat hij/zij moet doen en iedereen kan het gewenste overzicht behouden.

Zijn er gratis ticket systemen?

Spreekt het principe van een ticket systeem jou wel aan? Wil jij daarom ook van een ticket systeem gebruik gaan maken? Geef je hierbij echter de voorkeur aan een volledig gratis ticket systeem? Dan is het advies om gebruik te maken van één van de gratis proefperioden.

Het systeem van bijvoorbeeld CM.com kun je enige tijd gratis uitproberen. Tijdens deze periode kun je het systeem volledig testen en uitproberen. Aan de hand van jouw bevindingen kun je vervolgens voor jezelf de knoop doorhakken: ga je wel of niet dit ticket systeem aanschaffen?

In de basis bestaat er geen gratis ticket systeem. Er is echt geen ticket systeem dat volledig gratis is en waarbij je onbeperkt van alle functies gebruik kunt maken. Je zou dus echt voor één van de ticket systemen moeten betalen.

Wat zijn de beste ticket systemen in 2021?

Zodra je van een ticket systeem gebruik wilt maken, is het advies om een uitgebreide zoektocht in gang te zetten. Er bestaan namelijk meerdere soorten ticket systemen. Elk systeem brengt zo zijn eigen voor en tegens met zich mee; het is aan jou om te bepalen welk systeem het meeste op jouw wensen aansluit.

Hoe je dit voor jezelf kunt bepalen? Wij raden je vooral aan om naar de drie onderstaande ticket systemen te bekijken. De ervaring leert namelijk dat dit de beste ticket systemen van dit moment zijn. Mocht je voor één van deze ticket systemen kiezen, heb je wat ons betreft de perfecte keuze gemaakt.

cm.com

CM.com

Als we het over een populair ticket systeem hebben, hebben we het over dit systeem. Dit goede ticket systeem wordt door onder meer TakeAway.com, BMW en de MediaMarkt gebruikt. Deze bedrijven waren zelf ook op zoek naar een goed ticketsysteem en hebben daarbij dus gekozen voor het systeem van CM.com.

Kijkende naar het totaalplaatje is dat goed voor te stellen. Dit systeem is betaalbaar, werkt prima en is ook nog eens overzichtelijk. Als klap op de vuurpijl kun je dit systeem ook nog eens naar wens personaliseren. Je kunt het systeem hiermee echt naadloos aan laten sluiten op jouw wensen.

Speciaal voor jou biedt CM.com nu een gratis proefperiode aan. Maak gebruik van deze proefperiode en probeer het systeem uit. Je merkt dan al snel dat het systeem echt heel goed en fijn werkt.

freshdesk

Freshdesk

Persoonlijk zijn wij ook fan van Freshdesk. Dit ticket systeem is ook volledig in het Nederlands, is bijzonder uitgebreid en werkt bijzonder aangenaam. Doordat Freshdesk tal van functies aan dit systeem toegevoegd heeft, is het systeem voor echt veel bedrijven geschikt.

Zo zien we dat ook grote ondernemingen én zorginstellingen gebruik van Freshdesk maken. Als je een relatief kleine ondernemer bent, is Freshdesk ook ideaal. Het systeem is naar wens in te stellen, is bijzonder overzichtelijk en brengt jouw onderneming echt naar een hoger niveau.

Spreekt het verhaal van Freshdesk je wel aan? Voordat je voor het (behoorlijk voordelige) abonnement kiest, kun je het systeem gratis uitproberen. Door dit systeem gratis uit te proberen, krijg je in ieder geval een duidelijk beeld van alle mogelijkheden!

zendesk

Zendesk

In de wereld van ticket systemen kom je veel verschillende soorten terug. Zo kun je kiezen voor een buitenlands systeem, terwijl je ook voor een Nederlands systeem kunt kiezen. Als jouw expliciete voorkeur naar een Nederlands systeem uitgaat, is Zendesk een interessant systeem. 

Dit systeem is volledig in het Nederlands, is bijzonder uitgebreid en biedt handige extra’s. Je kunt bovendien uit meerdere functionaliteiten kiezen, waardoor je het systeem volledig naar eigen wens kunt maken.

Ook bij Zendesk kun je van een gratis proefperiode genieten. Een periode waarin je het systeem uit kunt proberen én waarin je direct van alle voordelen kunt genieten. Feit is dat dit systeem echt veel voordelen met zich mee brengt. Ook op het gebied van kosten en support, mocht je daar behoefte aan hebben.

Bericht delen

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Apply for this Job

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem.