Skip to content

Freshdesk: maak het uw klanten makkelijk met chat en messaging

Alles over Freshdesk

Wat is Freshdesk?

Draait je klantenservice overuren? En wil je dit graag veel efficiënter in gaan richten? Dat is mogelijk door van het systeem van Freshdesk gebruik te maken. Dit is namelijk een gebruiksvriendelijk omnichannel-platform. De term ‘omnichannel’ slaat in dit geval op de vele communicatiemogelijkheden.

Met Freshdesk is het namelijk mogelijk om via allerlei kanalen te communiceren. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld chat, aan een berichtenfunctie en aan de reguliere communicatiekanalen. Omdat je meerdere communicatiekanalen in kunt zetten, geniet je van een dubbel voordeel:

  • Je richt de klantenservice een stuk efficiënter in. Hiermee ga je veel tijd besparen en daarmee ook veel geld.
  • Je klanten zijn van de beste service verzekerd. Je maakt het met Freshdesk simpelweg een stuk makkelijker voor je klanten.

Wie gebruikt Freshdesk?

Het systeem van Freshdesk wordt op dit moment door ruim 50.000 bedrijven gebruikt. Het gaat hierbij niet alleen om bedrijven in ons land, maar om bedrijven van over de gehele aardbol. Dit systeem wordt onder meer door Bloomon, Klarna, Talpa en Decathlon gebruikt. Zoals je kunt zien, zijn dit niet de minste bedrijven.

De bedrijven die van Freshdesk gebruik maken, zijn hier erg over te spreken. Dit blijkt duidelijk uit de vele online klantbeoordelingen die wij tegengekomen zijn.

Hoe werkt Freshdesk?

Om van Freshdesk gebruik te kunnen maken, moet je eerst enkele knopen doorhakken. Je kunt bij dit platform namelijk uit meerdere producten kiezen:

  • Omnichannel suite: met dit product voorzie je je klanten van veel communicatiemogelijkheden via verschillende kanalen.
  • Supportdesk: met dit product geniet je van een uitgebreide en slimme helpdesk.
  • Messaging: met dit product ben je in staat om via messaging de digitale klant van vandaag optimaal te helpen.
  • Contact center: met dit product geniet je van een betrouwbare en slimme callcenteroplossing.
  • Customer success: met dit product bescherm je je omzet, verhoog je de klantwaarde en versterk je de klantrelaties.

Al met al kan je met Freshdesk heel veel klanten op. Bovendien is het mogelijk om dit systeem naar wens in te stellen. Je bepaalt bijvoorbeeld welke van jouw medewerkers toegang tot welke functies krijgen. Tevens voegt Freshdesk continu nieuwe functies toe, waardoor dit platform ook in de komende jaren op je wensen aansluit.

Wat kost Freshdesk?

Wil je graag direct van het platform van Freshdesk gebruik gaan maken? Dan is het een zaak om tussen de volgende pakketten een keuze te maken:

Support Desk:

  • Gratis: €0 per maand. Om mee te beginnen.
  • Growth: €15 per agent per maand. Voor snelle groei.
  • Pro: €49 per agent per maand. Voor topprestaties.
  • Enterprise: €79 per agent per maand. Voor ondersteuning op ondernemingsniveau.

Omnichannel:

  • Growth Omnichannel: €29 per agent per maand.
  • Pro Omnichannel: €59 per agent per maand.
  • Enterprise Omnichannel: €99 per agent per maand.

Freshdesk koppelingen

Wil jij je klantenservice naar een hoger niveau tillen? Met het platform van Freshdesk heb je hier veel mogelijkheden voor. Dit is niet alleen aan het platform zelf te danken, maar ook aan de vele koppelingsmogelijkheden. Bij Freshdesk geniet je van onder meer onderstaande koppelingsmogelijkheden:

  • Google Contacts
  • Google Analytics
  • Google Calendar
  • Google Drive
  • Google Meet / Google Hangouts
  • Nimble CRM
  • Zoho CRM
  • Microsoft Dynamics CRM
  • Infusionsoft
  • Microsoft Outlook Contacts
  • JIRA
  • Pivotal Tracker
  • LogMeIn Rescue
  • Harvest App
  • QuickBooks App
  • Xero App
  • Dropbox
  • Box
  • OneDrive
  • Mailchimp
  • SurveyMonkey
  • Zapier
  • Shopify
  • SEOshop
  • Bigcommerce
  • eBay Tickets
  • Slack
  • Microsoft Office 365
  • Microsoft Teams
  • Woopra
  • GoodData
  • Hootsuite
  • Magento
  • WhatsApp Business
  • Salesforce
  • SugarCRM
  • PagerDuty
  • Freshsuccess
  • Freshmarketer

Bericht delen