Skip to content

Trengo: klantenservice software

Alles over Trengo

Wat is Trengo?

De gemiddelde consument is vrij kritisch geworden. Om alle consumenten op de gewenste manier van dienst te kunnen zijn, moet je daarom naar perfectie streven. Eén van de mogelijkheden die je daarbij hebt, is om gebruik te maken van Trengo.

De software van Trengo kan het beste als ‘klantenservice software’ omschreven worden. Met dit softwaresysteem ben je namelijk in staat om jouw gehele klantenservice naar een hoger niveau te tillen. Inclusief integraties van meerdere communicatiekanalen.

Op de website van Trengo kun je het gehele team bekijken. Uit dit team blijkt al direct dat Trengo echt een waanzinnige groei heeft doorgemaakt. Het doel van dit uitgebreide team is om een glimlach op de gezichten van hun klanten te toveren. Dat is ook precies hetgeen jij kunt bereiken bij jouw klanten met de software van Trengo.

Wie gebruikt Trengo?

Het systeem van Trengo is bijzonder goed schaalbaar. Met dank aan die eigenschap is dit systeem dan ook voor veel bedrijven geschikt. Als je op de website van Trengo kijkt, zie je bovendien dat dit bedrijf veel grote namen als klant heeft. Zo zorgt Trengo voor een ultieme klantenservice bij Oppo, Travelbags, Van Mossel, Mediamarkt, Walibi en Bever.

Wat dit klantenbestand aangeeft? Dit klantenbestand geeft vooral aan dat Trengo haar zaakjes prima op orde heeft. Tevens laat dit klantenbestand zien dat allerlei soorten klanten gebruik van de diensten van Trengo kunnen maken. De grootte van het bedrijf of de branche zijn eigenlijk van ondergeschikt belang.

Tevens richt Trengo zich op meerdere teams in een bedrijf: Klantenservice, Marketing, Sales, Legal, HR & Recruitment, Operations en de Gehele Organisatie. Ook valt op de website te lezen dat Trengo zich op meerdere sectoren nadrukkelijk richt: E-commerce, Automotive, Zakelijke diensten, Gemeenten & Onderwijs, Transport & Logistiek, HR & Recruitment en IT & Telecom. Het mag duidelijk zijn; het systeem van Trengo is voor veel bedrijven en teams geschikt.

Hoe werkt Trengo?

Wil jij graag jouw klantenservice naar een hoger niveau tillen? Dan is het systeem van Trengo mogelijk voor je weggelegd. Om dat voor jezelf te bepalen, is het advies om gebruik te maken van de gratis proefperiode. Tijdens een periode van 14 dagen kun je dit softwaresysteem geheel uit gaan proberen.

Daarbij merk je al snel op dat dit systeem echt meerdere oplossingen biedt. Als je dáár meer informatie over wilt hebben, kun je ook contact opnemen met de klantenservice van Trengo. Uiteraard heeft het bedrijf zelf haar klantenservice ook prima voor elkaar.

Ben je volledig overtuigd van Trengo? Dan kun je gebruik maken van een web-, desktop- en mobiele app. Met behulp van deze apps kun je het systeem volledig naar eigen wens inrichten. Mocht je hier niet helemaal uitkomen, staan de medewerkers van Trengo uiteraard voor je klaar. 

Wat kost Trengo?

De mogelijkheden van Trengo zijn ongekend divers. Geldt dat ook voor de pakketten? Nou, Trengo heeft ervoor gekozen om de prijzen zo transparant mogelijk te houden. Je hebt daarom bij dit softwarebedrijf de keus uit drie pakketten:

  • Grow: €15 per maand per gebruiker
  • Scale: €35 per maand per gebruiker (meest gekozen)
  • Enterprise: €60 per maand per gebruiker

Deze prijzen zijn op basis van een jaarlijkse betaling. Als je voor een maandelijkse betaling kiest, stijgen de prijzen met 20%. Overigens kun je deze pakketten vervolgens ook nog met aanvullende functies uitbreiden. Op de website van Trengo vind je daar alle informatie over.

Trengo Producten & Prijzen

Wil je meer weten over het systeem van Trengo? Wij hebben nader onderzoek gedaan naar de functies en informeren je daar ook graag uitgebreid over. Op voorhand kunnen we één ding concluderen: de functies van Trengo zijn uitgebreid én veelbelovend.

Team Inbox

Wil je één inbox hebben voor al jouw communicatie kanalen? Met de functie ‘Team Inbox’ van Trengo is dat mogelijk. In deze inbox kun je onder meer de berichten via de mail, via de telefoon, via Telegram, via WhatsApp, via Instagram en via Messenger vinden. Met dank aan deze functie heb je dus in één overzicht alle binnenkomende berichten. 

Chatbots en Flows

Met de chatbots van Trengo heb je nóg minder omkijken naar jouw klantenservice. Veel vragen die binnengekomen, worden door de chatbot automatisch beantwoord. Dit gaat opvallend correct, aangezien deze chatbot echt heel slim is. Hoe deze chatbot te werk gaat, kun je ook naar eigen wens bepalen en instellen.

Conversatie API

Met deze functie is het mogelijk om jouw gehele klantenservice naar eigen wens in te vullen. Als je bijvoorbeeld een telefonische oproep van een klant krijgt, kun je direct naar voren laten komen hoeveel bestellingen deze klant al heeft gedaan. Eigenlijk kun je met dank aan de API van Trengo efficiënt communiceren en de perfecte service verlenen.

Team chats

Wil je graag met jouw teamgenoten kunnen chatten? Dat is mogelijk met de Team chats functie van Trengo. Dankzij deze functie kun je de interne communicatie naar een (veel) hoger niveau tillen. Bovendien voorkom je hiermee dat er eindeloos veel heen en weer gemaild wordt.

Help center

Tot slot kun je ook jouw eigen help center ontwikkelen met de software van Trengo. Zo kun je een eigen help center opzetten met daarin informatie en antwoorden op de meest gestelde vragen. Hoe je dit precies gaat doen, kun je volledig naar eigen inzicht bepalen. 

Trengo koppelingen

Maak je in jouw onderneming gebruik van meerdere softwaresystemen? Geen probleem; je kunt het systeem van Trengo aan veel systemen koppelen. Voor welke koppelingen je kunt kiezen, vind je in onderstaand overzicht:

  • Twilio
  • Bol.com
  • Picqer
  • Microsoft Outlook
  • WeChat
  • Twitter
  • Telegram
  • Instagram
  • Facebook Messenger
  • Asana
  • WhatsApp Business
  • Pipedrive
  • Microsoft Dynamics
  • Gmail
  • Salesforce
  • Trello
  • Mailchimp
  • Zapier
  • Google Sheets
  • Shopify
  • WooCommerce
  • Hubspot
  • Slack
  • Lightspeed
  • Magento

Bericht delen