Skip to content

CRM Consultant – Wat is dat? Manage je relaties succesvol

John Visser
crm consultant

Klantcontact is voor elk bedrijf één van de belangrijkste aandachtspunten. Het is namelijk een vakgebied waar bij veel bedrijven nog een hoop op te winnen valt. Ondertussen neemt de urgentie van goed klantcontact ook steeds meer toe, aangezien de gemiddelde klant steeds kritischer is. 

Er is jou dan ook veel aangelegen om op de juiste manier jouw klanten en relaties te beheren. Hoe je dat het beste kunt doen? Dat kun je het beste doen met behulp van CRM software. Maar, hoe kun je deze CRM software nou uitkiezen? Hoe kun je deze CRM in jouw onderneming gaan implementeren? Welke CRM connectors heb je nodig? En hoe kun je jouw werknemers laten wennen aan het CRM systeem? Dit hoef je stuk voor stuk niet zelf te doen, aangezien je hier een CRM consultant voor in kunt huren!

Wat is een CRM consultant?

Een CRM consultant is een specialist op het gebied van CRM software. De consultant kan jou niet alleen goed adviseren, maar is ook in staat om direct de juiste acties in gang te zetten. Acties waarmee het gekozen CRM software systeem op de perfecte wijze in jouw onderneming geïmplementeerd gaat worden.

Voordat het juiste CRM systeem gekozen kan worden, is het zaak om uitgebreid onderzoek te verrichten. Een CRM consultant is gespecialiseerd in het doen van onderzoeken binnen bedrijven. Tijdens dit onderzoek wordt onder meer gezocht naar problemen en bijbehorende oplossingen. Juist door de exacte problemen duidelijk in beeld te brengen, is een CRM consultant in staat om een duidelijke meerwaarde aan jou te bieden. 

Daarnaast richt een CRM consultant zich ook volledig op de behoefte van de klant. Met een frisse blik kijkt een CRM consultant naar de manier waarop jouw bedrijf tegenwoordig met klanten omgaat, hoe concurrenten dit doen en hoe je dit het beste in de toekomst kunt gaan doen. Hierbij wordt niet vanuit jouw eigen bedrijf gekeken, maar juist vanuit een andere invalshoek. Juist door deze andere invalshoek kan een CRM consultant voor verfrissende inzichten binnen jouw onderneming gaan zorgen.

wat doet een crm consultant
CRM consultant geeft advies

Wat doet een CRM consultant?

Je hebt hierboven kunnen lezen wat een CRM consultant is. Ook heb je alvast kunnen lezen dat het takenpakket van een CRM consultant vrij divers is. Aan de ene kant is een dergelijke consultant eigenlijk een onderzoeker. De consultant doet namelijk uitgebreid intern onderzoek, maar kijkt ook naar de behoefte van de klant.

Nadat dit onderzoek uitgevoerd is, is de consultant in staat om het juiste CRM systeem uit te kiezen. Vervolgens is de consultant ook nog in staat om de CRM software te gaan implementeren, jouw werknemers te trainen en om de algehele weerstand zo laag mogelijk te krijgen/houden.

Als het CRM systeem eenmaal geïmplementeerd is, is het zaak om verschillende bedrijfsprocessen hierop aan te gaan passen. Juist door deze processen aan te passen, kun je het een en ander binnen jouw onderneming gaan automatiseren. Ook voor het verbeteren van de verschillende bedrijfsprocessen ben je bij een CRM consultant aan het juiste adres.

Daarnaast kan de CRM consultant ook nog advies geven op de CRM manager en of CRM marketing strategie. Tevens,  kijkt de CRM consultant wat de bedrijfsvorm is van je bedrijf. Je hebt namelijk meerdere soorten systemen zoals CRM systeem voor MKB.

Al met al is een CRM consultant in staat om alles op het gebied van CRM software voor jou uit handen te nemen. Het vooronderzoek, de keuze voor het beste CRM software systeem, de implementatie van dit systeem, de training van het personeel en de nazorg. 

Tussen welke CRM systemen kun je kiezen?

De functie van een CRM consultant is voor elk bedrijf vrij belangrijk te noemen. Met het juiste CRM systeem kun je namelijk de volgende stappen met jouw bedrijf gaan zetten. Je kunt daardoor de gewenste groei gaan behalen én je kunt duurzame relaties met al jouw klanten en leveranciers op gaan bouwen.

Nadat een CRM consultant het vooronderzoek afgerond heeft, is het zaak om te kiezen voor het juiste CRM software systeem. Een CRM consultant kan je hier perfect over adviseren, maar uiteindelijk hak jij zelf de knoop door. In onze ogen is het dan ook aan te raden om zelf ook goed onderzoek te doen en ook om zelf de verschillende CRM software systemen uit te proberen. 

Daarvoor ben je in ieder geval bij ons aan het juiste adres. In de vergelijker op onze website vind je namelijk de beste CRM software systemen. Deze systemen kun je makkelijk met elkaar vergelijken, waarbij je zelfs direct gebruik van de gratis proefperiode kunt maken. Vervolgens ben je in staat om de juiste keuze te gaan maken, waarbij je uiteraard een beroep kunt doen op de vakkennis van de CRM consultant.

Wat zijn de beste CRM systemen?

Wil jij altijd het beste van het beste? De onderstaande CRM systemen zijn naar onze mening het beste op dit moment:

Monday.com – met dit uitgebreide CRM systeem kun je perfect aan jouw klantbeheer gaan werken. Bovendien biedt dit systeem nog veel meer mogelijkheden, kun je het systeem naar wens aanpassen en kun je gebruik maken van een gratis proefperiode van 14 dagen!

Teamleader – heb jij meer en meer werknemers in dienst? Dan is het zaak om jouw systemen hierop aan te gaan passen. Voor de meeste MKB bedrijven is Teamleader daarbij het meest ideale CRM systeem: betaalbaar, onwijs uitgebreid en veel mogelijkheden om efficiënt te werken. Tijdens de gratis proefperiode van 14 dagen krijg je een duidelijk beeld van dit CRM systeem.

Gripp – met dit systeem ga je echt grip krijgen op al jouw relaties. Je weet perfect de relaties te beheren, je weet duurzame relaties op te bouwen en je weet veel processen te automatiseren. Bovendien kun je gebruik maken van een gratis proefperiode van 30 dagen!

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email