Skip to content

Zendesk: klantenservice, dat zit in ons DNA

Peter Jansen
Alles over Zendesk

Wat is Zendesk?

In 2007 zag in de Deense hoofdstad Kopenhagen het bedrijf Zendesk het levenslicht. De oprichter – drie Denen – hadden het idee om klantenservice naar een hoger niveau te tillen. Om dát te bewerkstelligen, hebben deze heren unieke klantenservicesoftware weten te ontwikkelen.

Door de jaren heen hebben ongekend veel bedrijven gebruik gemaakt van deze software. Mede dankzij deze groei is Zendesk uitgegroeid tot een beursgenoteerd bedrijf. Een bedrijf dat bovendien de overstap van Denemarken naar Amerika gemaakt heeft. Op dit moment is het hoofdkantoor van Zendesk gevestigd in San Francisco.

Tevens heeft men het softwarepakket flink uit weten te breiden. Zo richt men zich niet alleen meer op de klantenservice, maar biedt het ook een oplossing voor salesteams aan. Een oplossing om nóg meer orders te scoren.

Wie gebruikt Zendesk?

Het mooie van Zendesk is dat dit systeem makkelijk schaalbaar is. Dit betekent dat grote bedrijven baat bij het systeem hebben, maar zeker ook de kleinere bedrijven. Feit is dat door de jaren heen ruim 150.000 bedrijven gebruik zijn gaan maken van Zendesk.

Op de website van Zendesk valt hier meer over te lezen. Zo valt te lezen dat onder meer Prezi, Vodafone, Groupon, Swapfiets en Trivago gebruik van Zendesk maken. Dit zijn behoorlijk grote bedrijven waarbij een goede klantenservice essentieel is. Het is dan ook veelzeggend dat juist dergelijke bedrijven voor Zendesk kiezen. 

Hoe werkt Zendesk?

Wil je van Zendesk gebruik gaan maken? Dan moet je eerst een keuze maken tussen de twee systemen:

  • Zendesk voor de klantenservice: dit betreft een complete oplossing voor het aanbieden van de perfecte service. Je gaat hiermee jouw klanten tevreden stellen, waardoor je duurzame klantrelaties op weet te bouwen.
  • Zendesk voor de sales: hiermee ga je gericht werken aan de hoeveelheid orders. Door met dit systeem aan de slag te gaan, kun je leads op de juiste manier aanspreken. Vervolgens kun je hen ook overtuigen om klant bij jouw bedrijf te worden.

Voordat je de knoop door gaat hakken, is het interessant om gebruik van de live demo te maken. Met deze live demo krijg je namelijk een compleet beeld van hetgeen Zendesk aan te bieden heeft. Het is overigens ook nog mogelijk om van een gratis proefperiode gebruik te maken. Tijdens deze periode kun je het systeem echt naar hartenlust uitproberen. Je kunt alle functies uitproberen, waarna je voor jezelf de knoop door kunt hakken.

Weet je vervolgens zeker dat Zendesk de ideale oplossing voor jouw onderneming is? Dan kun je voor één van de abonnementen kiezen. Nadat je dat gedaan hebt, zorgt Zendesk voor de implementatie van het systeem. Het advies is om jouw werknemers hier sowieso goed op voor te bereiden. Op die manier weet je alvast eventuele weerstand bij hen weg te nemen.

Wat kost Zendesk?

Klinkt de software van Zendesk bij jou als muziek in de oren? En zou jij daarom graag zo snel mogelijk gebruik van deze software gaan maken? Dan is het goed om te weten dat je uit meerdere abonnementen kunt kiezen:

Zendesk voor de klantenservice:

  • Suite Team: €49 per agent per maand
  • Suite Growth: €79 per agent per maand 
  • Suite Professional: €99 per agent per maand 
  • Suite Enterprise: €150 per agent per maand 
  • Aanvullende bedrijfsplannen: vanaf €215 per agent per maand

Zendesk voor de sales:

  • Sell Team: €19 per gebruiker per maand 
  • Sell Professional: €49 per gebruiker per maand 
  • Sell Enterprise: €99 per maand 

Wil jij graag van beide softwaresystemen gebruik maken? Ook dat is mogelijk bij Zendesk. In dat geval kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met Zendesk.

Zendesk Producten & Prijzen

In de afgelopen jaren is Zendesk ongekend populair geworden. Dit is te danken aan de kracht van het softwaresysteem, maar ook aan de toegevoegde functies. Over de vele functies van Zendesk vertellen wij je hieronder graag iets meer.

CRM

Wil jij jouw bedrijf volledig op orde brengen? En wil je door de bomen het bos weer kunnen zien? Dan is het de CRM functie van Zendesk ideaal. Met deze functie ben je in staat om op een perfecte manier aan relatiebeheer te werken. Hier hebben eigenlijk al jouw werknemers profijt van; zij kunnen dankzij het CRM systeem de best mogelijke service verlenen.

Sales

Zou jij graag met jouw bedrijf de volgende stappen willen zetten? Dan is de Sales functie van Zendesk interessant voor je. Met deze functie weet je eigenlijk een volledige pijplijn te creëren. Je vult deze pijplijn met leads, waarna je per lead bij kunt houden wat de actuele status is. Dankzij deze pijplijn ga je efficiënter én beter jouw producten/diensten verkopen.

Support

Krijgt jouw bedrijf dagelijks vele vragen binnen? En wil je al deze vragen structureren en van een perfect antwoord voorzien? Dan biedt de Support functie van Zendesk uitkomst. Met deze functie kun je gewoonweg de beste service aan jouw klanten gaan verlenen. Niet alleen nu, maar ook komende maand en over 2 jaar nog. Dankzij deze functie ga je echt duurzame klantrelaties opbouwen. Relaties waardoor je niet in hoeft te zitten over de continuïteit van jouw onderneming. Overigens heeft deze Support functie de nodige raakvlakken met de CRM functie van Zendesk.

Zendesk koppelingen

Wil jij jouw bedrijfsvoering steeds meer baseren op data? En wil je meer en meer automatiseren? En maak je daarvoor ook van andere softwaresystemen gebruik? Dan is het goed om te weten dat je Zendesk aan meerdere softwaresystemen kunt koppelen. Onder meer de volgende Zendesk koppelingen zijn mogelijk:

  • Trello
  • Mailchimp
  • GIPHY
  • Tymeshift Workforce Management
  • Harvest
  • Lessonly
  • Tables
  • Dropbox
  • Shopify
  • Ultimate
  • SnapCall video
  • WooCommerce
  • Magento
  • Zoho subscriptions
  • Stripe
  • BigCommerce
  • Intercom
  • Salesforce
  • WHMCS
  • PrestaShop
  • Chargebee
  • MessageBird
  • Zapier

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email