Pagina-inhoud
ToggleWat is Freshworks?
In eerste instantie wordt het bedrijf Freshworks nog onder de naam ‘Freshdesk’ opgericht. Dit wordt gedaan door Girish Mathrubootham en Shan Krishnasamy. Zij hebben het idee om cloud-based software te ontwikkelen waarmee de klantenservice naar een veel hoger niveau getild kan worden. Nadat deze software in 2011 gelanceerd wordt, heeft Freshdesk 4 dagen later al haar eerste klant te pakken.
In de jaren daarna weet het bedrijf een forse groei te maken. Zo heeft men in september 20132 al meer dan 10.000 tevreden klanten. Niet alleen in India, het land van oprichting, maar eigenlijk over de gehele wereld. Uiteindelijk besluit men om in 2017 de naam naar Freshworks aan te passen. Vanaf dat moment groeit Freshworks eigenlijk alleen maar harder, ook met dank aan overnames van andere bedrijven. Op dit moment is Freshworks één van de beste en grootste aanbieders van customer relationships softwaresystemen.
Wie gebruikt Freshworks?
Door de jaren heen heeft Freshworks veel softwaresystemen op de markt gebracht. Je kunt heirbij denken aan Freshdesk, Freshchat, Freshcaller, Freshservice, Freshworks CRM en Freshteam. Al deze systemen zijn voor specifieke afdelingen binnen een bedrijf geschikt. Zo is Freshteam bijvoorbeeld voor de HR afdeling geschikt, terwijl het Freshworks CRM systeem ideaal is voor de sales- en marketing afdeling.
Feit is dat hedendaags grote én kleine bedrijven gebruik maken van Freshworks. Juist door het uitgebreide aanbod van diensten is Freshworks eigenlijk voor elk bedrijf interessant. Opvallend hierbij is dat ook grote bedrijven gebruik maken van de software van Freshworks. Het gaat hierbij onder meer om Honda, TeamView, Toshiba, Unicef, Klarna en Talpa. Het feit dat dergelijke bedrijven voor de software van Freshworks kiezen, is veelzeggend.
Hoe werkt Freshworks?
Ben je op zoek naar softwaresystemen waarmee je jouw bedrijf naar een hoger niveau kunt tillen? En wil je ook de Customer Relationship naar een ongekend hoog niveau stuwen? Dan is het zeker interessant om van Freshworks gebruik te maken.
Het lastige, en tegelijkertijd leuk, is dat je bij Freshworks uit meerdere programma’s kunt kiezen. Voordat je daadwerkelijk van start kunt gaan, zou je dus een keuze tussen alle programma’s moet maken. Check hiervoor de informatie op de website van Freshworks en bepaal waar je precies naar op zoek bent.
Heb je het idee dat je het perfecte programma gevonden hebt? Dan is het advies om eerst goed de demo te bekijken. Met deze demo krijg je een duidelijke indruk van het programma, de mogelijkheden en de functies. Mocht je na de demo nog steeds enthousiast zijn, kun je het beste gebruik maken van de gratis proefperiode. Tijdens deze proefperiode kun je het gehele systeem naar hartenlust uitproberen.
Ben je op dat moment nog steeds overtuigd? Dan kun je je als klant aanmelden bij Freshworks. Aangezien dit bedrijf klantenservice-softwaresystemen aanbiedt, weet men precies hoe ze met klanten om moeten gaan. Je krijgt dan ook de volledige aandacht, je wordt op weg geholpen en je kunt op volledige support rekenen.
Wat kost Freshworks?
Wil je met jouw bedrijf gaan oogsten? Dan moet je daar eerst een zaadje voor gaan planten. Dit betekent dat je eerst een investering moet doen, iets wat ook geldt als je gebruik van de software van Freshworks wilt maken. Om je een indruk van de prijzen te geven, hebben wij enkele tarieven voor je op een rijtje gezet:
- Freshdesk: je hebt de keus uit vijf pakketten, waarvan de prijzen variëren van 0 euro tot 99 euro per gebruiker per maand.
- Freshchat: je hebt de keus uit vijf pakketten, waarvan de prijzen variëren van 0 euro tot 69 euro per gebruiker per maand.
- Freshcaller: je hebt de keus uit vijf pakketten, waarvan de prijzen variëren van 0 euro tot 69 euro per gebruiker per maand.
- Freshsuccess: je hebt de keus uit twee pakketten, waarvan de prijzen 79 dollar en 129 dollar per gebruiker per maand zijn.
- Freshworks CRM: je hebt de keus uit drie pakketten, waarvan de prijzen van 29 euro tot 99 euro per gebruiker per maand variëren.
- Freshservice: je hebt de keus uit vier pakketten, waarvan de prijzen van 15 euro tot 95 euro per gebruiker per maand variëren.
- Freshteam: je hebt de keus uit drie pakketten, waarvan de prijzen variëren van 0 euro tot 4,80 euro per werknemer per maand.
Zoals je kunt zien, variëren de prijzen bij Freshworks nogal. De prijzen zijn ook behoorlijk afhankelijk van het soort pakket waar je voor kiest. Als je meer en meer gebruikers aan de software toe gaat voegen, loopt het maandelijkse bedrag bovendien verder en verder op. Het is hoe dan ook een feit dat je bij Freshworks de keus uit meer dan voldoende systemen en pakketten hebt.
Freshworks producten & prijzen
In de afgelopen jaren is Freshworks ontzettend gegroeid. Dit is te danken aan het feit dat dit bedrijf prima werk levert, maar ook aan de hoeveelheid softwaresystemen. Door de jaren heen heeft men namelijk meerdere softwaresystemen gelanceerd, waarover je hieronder meer kunt lezen.
Freshdesk
Wil je jouw klantenservice naar een veel hoger niveau tillen? Wil je graag de best mogelijke support aan jouw klanten leveren? En wil je ook dat jouw klanten echt blij met je zijn? Dat is mogelijk dankzij Freshdesk. Met dit systeem werken alle interne afdelingen perfect samen, worden repetitieve taken geautomatiseerd en stroomlijn je alle klantgesprekken. Je vindt bovendien al het klantcontact op één overzichtelijke plek. Voor dit alles betaal je een bedrag van 0 euro tot 99 euro per gebruiker per maand. De exacte tarieven zijn afhankelijk van het soort pakket waar je voor kiest.
Freshchat
Wil je graag dat jouw klanten snel hun vragen kunnen stellen? dat is mogelijk middels Freshchat. Bij dit systeem heeft Freshworks gebruik gemaakt van een robot in combinatie met menselijke input. Je brengt hierdoor als het ware de klantenservice naar de klant toe, waarbij je Freshchat ook in meerdere kanalen kunt integreren. Voor deze unieke software betaal je maandelijks 0 tot 69 euro per gebruiker. De exacte tarieven zijn afhankelijk van het soort pakket waar jouw voorkeur naar uit gaat.
Freshcaller
Worden jouw medewerkers veelvuldig gebeld? Dan is de Freshcaller software van Freshworks interessant voor je. Met dit systeem geniet je van eenvoudig nummerbeheer, van ultiem supervisor beheer, van rapportages op maat en van geavanceerde routeringsmotor. Dat laatste betekent dat echt alle inkomende belletjes op een ideale manier afgehandeld worden. De tarieven voor deze software lopen uiteen van o euro tot 69 euro per maand per gebruiker.
Freshworks CRM
Voor jouw sales- en marketingafdeling kun je ook kiezen voor de Freshworks CRM software. Met deze software weet je eigenlijk de gehele sales en marketing in jouw onderneming te optimaliseren. Dit werkt een stuk aangenamer, maar zie je ook op een positieve manier terug in de groei van jouw onderneming. Voor dit CRM systeem betaal je 29 euro tot 99 euro per gebruiker per maand.
Freshservice
Wil je graag sneller en beter intern kunnen werken? Dan is de Freshservice software van Freshworks voor jou op het lijf geschreven. Met deze software werk je namelijk efficiënter, ga je gebruik maken van AI en ga je ook gebruik maken van automatiseringen. Je bespaart hierdoor op personeelskosten, terwijl alle personeelsleden een stuk efficiënter werken. Dit komt de groei van jouw onderneming zéker ten goede. Voor Freshservice betaal je maandelijks 15 tot 95 euro per gebruiker.
Freshteam
Tot slot kun je ook nog voor Freshteam kiezen. Deze software is ideaal voor de HR afdeling van jouw bedrijf. Met deze software is de HR afdeling in staat om de beste mensen te vinden én te behouden. Bovendien kunnen jouw HR medewerkers een stuk efficiënter, sneller en beter werken. Voor deze software betaal je 0 euro tot 4,80 euro per werknemer per maand. Ook dit is weer afhankelijk van het pakket waar jouw voorkeur naar uit gaat.
Freshworks koppelingen
Wil je graag gebruik van één van de Freshworks softwaresystemen maken? Dan is het goed te weten dat je dit systeem ook aan andere softwaresystemen kunt koppelen. De mogelijkheden die je hierbij hebt, hebben we ook voor je op een rijtje gezet:
- DocuSend
- Fundbox
- Acuity Scheduling
- Everlance
- Checkeeper
- Gusto
- Mailform
- Zapier
- Squarespace
- Stripe
- Calendly
- Nursebuddy
- Zendesk
- WordPress
- HubSpot CRM
- Dropbox
- HoneyBook
- Clio
- Yalla
- PlanMan
- Kissflow
- sproutAnalytics
- Todoist
- Slack
- Indeed
- Meetup
- Agile CRM
- Magento
- Freshdesk
- Mailchimp
- Google Workspace / Google G Suite
- Insightly
- Gravity Forms
- Microsoft Outlook
- Gusto
- BrightPay
- WooCommerce
- Zoom
- Trello
- Boomr
- Everhour