Sales software vergelijken

Maak het als ondernemer makkelijk met sales software. Vergelijk en test sales software gratis.

Vergelijk software pakketten voor jouw bedrijf
 

Wat is een sales software programma?

Een sales software programma helpt je eigenlijk volledig met de sales binnen jouw onderneming. In dit programma kan je per klant bijhouden in welk stadium van de salesfunnel een klant zit, welke afspraken er gemaakt zijn met klanten en welke onderhandelingen er momenteel gevoerd worden. Met dank aan een sales software programma hebben al jouw medewerkers, inclusief jijzelf, continue het gewenste inzicht in het verkoopproces.  

Bij het uitkiezen van een sales software programma kan je kiezen uit meerdere soorten programma’s. Je kunt voor een gespecificeerd programma kiezen, maar je kunt voor de sales software óók gebruik maken van een CRM systeem. In bovenstaande vergelijker zie je meerdere sales software programma’s staan. Al die programma’s voldoen eigenlijk aan de verwachtingen en maken jouw gehele verkoop-/sales proces een stuk makkelijker en overzichtelijker. Met behulp aan de filters kan je direct jouw voorkeuren doorgeven, waarna je in staat bent om razendsnel het perfecte sales software programma voor jouw onderneming te vinden.

Wat is sales?

‘Het trachten om een commerciële overeenkomst tussen een klant en de werkgever af te sluiten’. Dat is eigenlijk alles waar het gehele salesproces om draait. Alle salesmedewerkers van jou hebben eigenlijk maar één doel; zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen halen. Nieuwe klanten brengt immers werk met zich mee en dat brengt op zijn beurt ook weer geld in het laatje. Des te meer klanten jouw verkoopteam binnen weet te halen, des te succesvoller je bent. Precies daarvoor kan sales software de gewenste hulp bieden!

Het lastige van sales is tegenwoordig dat je op allerlei manieren klanten kunt bereiken. Je kunt rechtstreeks contact met hen leggen, maar je kunt ook met advertenties via het internet aan de slag gaan. Doordat er zoveel communicatiemogelijkheden zijn, is het goed mogelijk dat je na verloop van tijd het overzicht kwijt weet te raken. Met welke leads heb je op dit moment contact? Welke afspraken zijn er recent met bestaande klanten gemaakt? En hoe is de salesfunnel op dit moment gevuld? Dit zijn allemaal vragen die tijdens het voeren van sales aan de orde van de dag zijn. Met dank aan sales software kan je hier continue het gewenste inzicht over hebben, waardoor je de sales nóg beter in kunt steken.

Waarom een sales softwareprogramma kopen / aanschaffen?

Wil je jouw onderneming naar een hoger niveau gaan tillen? Dan heb je daar leads én klanten voor nodig. Hoe je deze leads kunt bereiken? Daar heb je meerdere mogelijkheden voor. Hoe je deze leads om kunt zetten tot betalende klanten? Daar heb je een sales software programma voor; met dit programma heb je immers altijd zicht op alle leads en de statussen hiervan. Je hebt daardoor altijd een perfect inzicht in de huidige gang van zaken en kunt hierdoor perfect inspelen op de huidige gang van zaken. Dit geldt overigens niet alleen voor jou, maar ook voor al jouw medewerkers. Met behulp van sales software zorg je ervoor dat jouw gehele verkoopteam inzicht heeft in het salesproces, maar ook bijvoorbeeld accountmanagers. Mocht jouw account manager bij een bestaande klant op bezoek zijn, kan hij/zij even snel het sales software programma raadplegen. Hier zit hij immers alles staan wat in het verleden plaatsgevonden heeft en besproken is.

Het staat voor ons – en voor veel ondernemers – als een paal boven water: met sales software weet je jouw verkoopproces te optimaliseren. De software is namelijk óók voor jou in staat om alle leads voor je te vinden. Deze leads worden vervolgens in het sales software programma ‘ingeladen’, waarna je de leads stuk voor stuk kunt gaan benaderen. Met dank aan het sales software programma hoef je dus veel minder actief zélf op zoek te gaan naar nieuwe leads. Het gezegde ‘gemak dient de mens’ gaat dus zeker op bij sales software.

Nadat de lead benaderd is, kan je in het sales software programma ook alles bij gaan houden. Dit hoef je niet altijd handmatig te doen. Nee, als je vanuit het sales software programma een mail naar een bepaalde lead stuurt, houdt het programma zelf in de gaten of er op de link in de mail geklikt wordt. Als dat gedaan is, wordt dat direct in de sales software geregistreerd. Hierdoor weet je continue in welke stap van het verkoopproces deze lead zich bevindt!

Onder aan de streep is de aanschaf van sales software om meerdere redenen aan te raden. Je behoudt altijd het gewenste overzicht, je kunt makkelijk nieuwe leads bereiken en alle medewerkers hebben altijd inzicht in alle gegevens. Dit alles zorgt niet alleen voor een verbeterd verkoopproces, maar ook voor een besparing op tijd én geld. Bovendien zorgt de sales software voor betere communicatie; over deze voordelen lees je verderop deze pagina nog iets meer informatie!

Hoe kies je een sales software programma die voldoet aan jouw wensen?

Heb je interesse om sales software in jouw onderneming te gaan gebruiken? Met behulp van bovenstaande vergelijker kan je direct het perfecte programma voor jouw onderneming vinden. Volg daarvoor onderstaand stappenplan:

Op het moment dat je deze stappen doorlopen hebt, weet je direct wat het beste sales software programma voor jouw onderneming is. Met behulp van dit programma kan je vervolgens jouw verkoopproces gaan optimaliseren, waardoor je nóg succesvoller met jouw onderneming kunt zijn. Door gebruik van onze vergelijker te maken, zet je dus al direct de eerste stap naar een succesvolle onderneming! Het gebruik maken van de bovenstaande vergelijker is volledig gratis.

Is er een gratis sales software programma?

Twijfel je nog enigszins of een sales software programma van toegevoegde waarde voor jouw onderneming is? Dat is eigenlijk niet nodig, maar kan uiteraard voorkomen. In dat geval wijzen wij je graag op de gratis proefperiodes van de verschillende sales software programma’s. Met dank aan deze gratis proefperiode kan je het programma uittesten, waardoor je direct een duidelijk beeld van het programma kijkt. Hiermee voorkom je dat je een sales software programma aanschaft waar je achteraf eigenlijk helemaal niet tevreden over bent. 

Bij sommige sales software programma’s is het gebruik maken van het programma volledig gratis. Je moet hierbij echter wel rekening houden met een miniem aantal opties; voor de meeste bedrijven is een gratis programma daarom niet de meest voor de hand liggende optie. Mocht je écht geen budget hebben, is dit echter wel iets waar je nader naar kunt kijken.

Wat kan je met sales software?

Het mag duidelijk zijn; met sales software weet je jouw verkoopproces naar een hoger niveau te tillen. Maar, wat kan je nou precies met dergelijke software? Uit eigen ervaring weten wij dat dergelijke software door verschillende bedrijven voor verschillende doeleinden gebruikt worden. De meest gebruikte functies van een sales software programma hebben wij in onderstaande lijst opgesomd:

Automatisch genereren van leads

De sales software is – op basis van de door jou ingevulde gegevens – in staat om automatisch een lijst met nieuwe leads te genereren. Deze leads kan je vervolgens met één druk op de knop benaderen. Je kunt vanuit het sales software programma direct een mail naar deze leads sturen. Het programma houdt vervolgens automatisch bij welke lead op de link in de mail geklikt heeft en welke lead de mail überhaupt niet geopend heeft. Dankzij deze functie heb je altijd perfect zicht op de huidige status van een lead en dus op de invulling van de salesfunnel van jouw onderneming.

Automatisch genereren van leads
Bouw en beheer eenvoudig je relaties

Al het contact met de leads eenvoudig bundelen

In veel gevallen gaan een sales software programma en een CRM systeem en / of ERP systeem samen. Je bent hierdoor ook in staat om alle communicatie met de leads overzichtelijk te bundelen. Ook dit geeft jou én al jouw medewerkers onwijs veel inzicht in de huidige status. Ook als je jaren later nogmaals een lead wilt benaderen, kan je nog even terugkijken wat er in een eerder stadium zoal besproken is. Hier kan je tijdens bijvoorbeeld een verkoopproces perfect op in gaan spelen!

De interne communicatie verbeteren

Met dank aan het sales software programma kan je perfect alle informatie en communicatie bundelen. Dit betekent vervolgens dat iedereen binnen jouw onderneming ook toegang tot deze informatie heeft. Hiermee kan je op een zeer makkelijke manier de interne communicatie verbeteren, waardoor al jouw medewerkers veel efficiënter kunnen werken. Onder meer tussen de salesafdeling, de marketingafdeling en de klantenservice ontstaat dankzij de sales software communicatie zonder enige ruis. Dit levert veel gemak op; bij eigenlijk al jouw medewerkers! Daarnaast, kan je sales software ook koppelen met planning software zodat je weet waar je staat met de sales.

De interne communicatie verbeteren
Boost voor het gehele verkoopproces

Boost voor het gehele verkoopproces

De bovengenoemde voordelen zorgen er eigenlijk voor dat jouw gehele verkoopproces geoptimaliseerd wordt. Je geniet hierdoor al snel van betere prestaties, van tevreden personeel én van een immense groei. Als je voor het juiste sales software programma kiest, ben je immers in staat om zeer efficiënt te gaan werken. Wat het juiste sales software programma voor jou is? Maak gebruik van de bovenstaande vergelijker om dit razendsnel voor jezelf te achterhalen!

De voordelen van een online sales softwareprogramma

Met een online sales software programma weet je van meerdere voordelen te genieten. Deze voordelen hebben betrekking op het commerciële aspect, maar ook op de tevredenheid van jouw personeel. Al jouw medewerkers kunnen namelijk op een efficiënte manier te werk gaan en weten al snel de gewenste resultaten te behalen. Dat komt de algehele gemoedstoestand binnen een bedrijf dus ook al snel ten goede. Hieronder leggen wij je nog enkele voordelen van een online sales software programma voor:

Je hebt altijd het gewenste overzicht

Als jouw onderneming aan het groeien is, is het logisch dat je het overzicht kwijt begint te raken. Je weet niet exact met welke leads jouw verkoopmedewerkers bezig zijn en je weet dus ook niet exact wat zich in de pijplijn bevindt. Met dank aan de sales software heb je hier juist wél inzicht in. Je behoudt hierdoor altijd het gewenste overzicht, waardoor je – indien gewenst – ook nog tijdig bij kunt sturen. Dit alles draagt bij aan betere resultaten en een immense groei van jouw onderneming!

Continue instroom van nieuwe klanten

Een absoluut voordeel van sales software is dat dit programma zélf allemaal nieuwe leads voor je kan verzamelen. Door deze leads vervolgens op de juiste manier te benaderen, zorg je voor een continue instroom van nieuwe klanten. Je weet daarmee de continuïteit van jouw onderneming te waarborgen, waarbij je jouw medewerkers ook aan het werk kunt houden. Dat komt de tevredenheid van jouw personeel alleen maar ten goede, zéker omdat zij ook inzien dat ze betere prestaties behalen dankzij de sales software.

Tijd en kosten besparen

Met dank aan de sales software ben je in staat om veel tijd en geld te besparen. Je hoeft geen tijd meer te besteden aan het verzamelen van leads en je hoeft geen tijd meer te verspillen aan leads die geen interesse in jouw diensten hebben. Nee, de sales software neemt veel werk voor jou uit handen.

Je kunt met dergelijke programma’s ook zelf een waarde koppelen aan bepaalde leads. Aan de hand van deze waarde kan je vervolgens bepalen aan welke lead je de meeste tijd gaat besteden; dat is uiteraard de lead waar je het meeste van verwacht. Door hier nadrukkelijk mee bezig te zijn, bespaar je een hoop tijd én geld. Je bent nooit meer jouw tijd aan het verspillen!

Veel gestelde vragen

Het is goed mogelijk dat een nieuw programma op enige weerstand binnen jouw onderneming kan rekenen. Zorg er voor dat je vanaf het allereerst moment duidelijk communiceert én aangeeft wat de voordelen van het programma zijn. Benadruk hierbij niet de voordelen voor jouw onderneming, maar juist de voordelen voor de medewerkers die met het programma gaan werken.

Rentabiliteit – wat is dat?

Wat is rentabiliteit? Rentabiliteit is een belangrijke financiële maatstaf die aangeeft hoe winstgevend een onderneming is in verhouding tot haar investeringen. Het is een cruciaal

Lees meer
Sales 1

Wat is een prospect?

Een prospect is een term die vaak wordt gebruikt in de wereld van verkoop en marketing. Het verwijst naar een potentiële klant voor een product

Lees meer
Sales 2

Wat is een lead?

Een lead is een waardevolle term in marketing en sales die verwijst naar een potentiële klant die interesse heeft getoond in een product, dienst, of

Lees meer
Sales 3

Wat is Down Selling?

Down selling is een marketing- en verkoopstrategie waarbij een verkoper een potentiële klant aanbiedt om een goedkopere versie of alternatief van het oorspronkelijk overwogen product

Lees meer

Wat is accountmanagement?

Accountmanagement is een strategische benadering van het beheren en onderhouden van zakelijke relaties met klanten. Het is een cruciaal aspect van bedrijfsvoering dat gericht is

Lees meer

Wij vergelijken