Skip to content

5 CRM oplossingen die een CRM systeem jou kan bieden 2024

John Visser
CRM oplossingen

Wil je graag de volgende stappen met jouw onderneming gaan zetten? Lijkt het jou wel wat om jouw klanten nóg meer tevreden te stellen en om het voor al jouw medewerkers ook zo makkelijk mogelijk te maken? In dat geval kan je eigenlijk maar voor één systeem kiezen; voor een CRM systeem.

Met een CRM systeem geniet je van allerlei verschillende voordelen én mogelijkheden. Een gemiddeld CRM systeem biedt echt veel oplossingen, waarover je in dit artikel meer informatie kunt vinden. Wij hebben namelijk de 5 belangrijkste (mogelijke) oplossingen opgezet die een CRM systeem jou én jouw onderneming kan bieden.

Wat zijn de 5 CRM oplossingen?

Ben jij benieuwd wat een CRM oplossing voor jouw onderneming kan bieden? In onderstaande lijst vind je alvast de 5 belangrijkste oplossingen die een CRM systeem in 2024 jou biedt:

1.   Je kunt perfect, snel en makkelijk al jouw (klant)relaties beheren
2.   Je kunt de perfecte klantenservice verlenen met een CRM systeem
3.   Je kunt intern sneller schakelen dankzij het CRM systeem
4.   Er is géén sprake meer van verwarring tussen werknemers binnen jouw onderneming door CRM Data
5.   Je kunt marketing voeren met het CRM systeem

Het mag duidelijk zijn; een CRM systeem biedt nogal uiteenlopende mogelijkheden, oplossingen én voordelen aan. Welk van bovengenoemde oplossingen spreekt jou op dit moment het meeste aan? Hieronder bespreken wij graag wat de bovengenoemde oplossingen nou daadwerkelijk betekenen.

1. Goed klantrelaties beheren

Voor elk bedrijf en voor elke ondernemer zijn klanten van cruciaal belang. Als je geen klanten hebt, heeft jouw bedrijf immers ook geen bestaansrecht. Maar, hoe kom je nou aan nieuwe klanten? Daar heb je meerdere mogelijkheden voor, waarover meer onder oplossing 5. Het is tegelijkertijd echter óók van belang dat je jouw huidige klanten weet te behouden.

Dankzij een CRM systeem ben je in staat om al jouw relaties op de perfecte wijze te beheren. Dit heeft niet alleen betrekking op jouw klanten, maar ook op jouw leveranciers. Door alle relaties overzichtelijk binnen één systeem te beheren, weet je al snel van meerdere voordelen te profiteren. Dit resulteert op termijn absoluut in een groei van jouw onderneming, meer tevreden klanten én een groei van jouw omzet. Daar ben je uiteindelijk ondernemer voor geworden, niet waar? 

2. Klantenservice doen met een CRM

Elke onderneming heeft te maken met vragen vanuit klanten of mogelijk ook klachten van klanten. Dankzij een CRM systeem ben je in staat om de klantenservice perfect te doen, zodat je jouw klanten onwijs tevreden weet te stellen. 

Als een klant een klacht/vraag heeft, biedt dat juist een geweldige mogelijkheid voor jouw onderneming. Dit is namelijk hét moment om de klant tevreden te gaan stellen; daarvoor komt een goed CRM systeem perfect van pas. 

Met een CRM systeem kan je onder meer via de mail en via de telefoon in contact komen met jouw klanten. Voordeel hiervan is dat ook direct alles in het CRM systeem gesynchroniseerd en bewaard wordt, waardoor je perfect jouw relaties kunt beheren. Het bieden van de best mogelijke service is absoluut mogelijk met het beste CRM systeem voor jouw onderneming!

3. Sneller schakelen binnen het bedrijf

Binnen een onderneming ben je ook in staat om veel processen te gaan automatiseren. Dit komt puur doordat je het CRM systeem kunt koppelen aan bijvoorbeeld jouw agenda, aan je ERP systeem en zelfs aan externe marktgegevens. Dankzij deze CRM Connectors ben je in staat om veel taken te automatiseren, waardoor er binnen jouw bedrijf dus véél beter en sneller geschakeld kan worden.

4. Geen verwarring meer binnen het bedrijf

Naarmate jouw bedrijf groter begint te worden, is de kans op ruis ook steeds groter aan het worden. Dat is bijvoorbeeld het geval als één van jouw salesmedewerkers ziek is. Juist op dat moment is er binnen jouw onderneming een belangrijke campagne gaande, waar de betreffende medewerker een belangrijke rol in speelt. Wat doe je op dat moment?

Nou, dankzij het CRM systeem zijn de collega’s van de betreffende medewerker in staat om de campagne voort te zetten. In het systeem is namelijk duidelijk te zien wat er aan de campagne al gedaan is, welke bestanden er toegevoegd zijn en welke voorbereidingen getroffen zijn. Al met al zorgt een CRM systeem dus voor een stuk minder verwarring binnen het bedrijf.

5. Marketing voeren met het CRM systeem

Wist je dat je met een CRM systeem ook marketing kunt voeren? Ja, zeker. In de afgelopen jaren is de zogeheten CRM marketing een stuk populairder geworden. Dankzij de CRM marketing ben je in staat om nieuwe klanten te benaderen, maar ook om jouw huidige klanten tevreden te stellen. Op die wijze vang je eigenlijk twee vliegen in één klap; door de komst van (veel) nieuwe klanten, weet je in ieder geval een geweldige groei te bereiken.

Hierbij komen we eigenlijk ook weer uit op een ander punt; je kunt het CRM systeem aan allerlei verschillende CRM systemen koppelen. Door deze koppelingen weet je van nog veel meer mogelijkheden en voordelen te genieten.

Welk CRM systeem past het beste bij mij?

Wil je graag van de bovengenoemde oplossingen gaan genieten? Dan is het goed om te weten dat je de keus uit behoorlijk veel verschillende CRM systemen hebt. Hieronder vind je drie CRM systemen die zich al hebben gevalideerd in de markt:


 

Deze systemen hebben zich in de afgelopen jaren ontpopt tot de beste CRM systemen. Bovendien kunnen deze systemen op veel positieve beoordelingen rekenen en zijn deze systemen mogelijk dus ook iets voor jouw onderneming. Hoe kom je daar nou achter? Door gebruik te maken van onze vergelijker:


 

Met behulp van onze vergelijker kan je razendsnel het beste CRM systeem voor jouw onderneming vinden. Om dit proces zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen, kan je onderstaand stappenplan volgen:

  • 1. Filter je bedrijfsvorm (ZZP/MKB/Vereniging etc.), branche en functies uit.
  • 2. Maak een top 3 op basis van functies, bedrag en reviews
  • 3. Vergelijk en kies welk programma voldoet aan jouw wensen en bedrag.
  • 4. Klik op “Ga naar website” om vervolgens het CRM systeem gratis uit te proberen.
  • 5. Probeer het CRM systeem uit en bekijk of het je bevalt.
  • 6. Bevalt het CRM systeem niet? Maak dan een nieuw vergelijk met onze vergelijker!

Maak direct gebruik van onze vergelijker en vind direct het beste CRM systeem voor jouw onderneming. Maak daarbij ook zeker gebruik van de gratis proefperiode van de verschillende CRM systemen. Je kunt daardoor direct een duidelijk beeld van het systeem én alle mogelijkheden krijgen, waardoor je direct de juiste keuze kunt maken. Ongeacht voor welk CRM systeem je kiest, geniet je al snel van meerdere voordelen en oplossingen. Breng jouw onderneming direct naar een hoger niveau dankzij één van de geweldige CRM systemen!

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email