Skip to content

Klantenbestand software overzicht (beste software van 2024) | Vergelijk & bespaar

John Visser

Ben je met jouw bedrijf flink aan het groeien? Verkrijg je daardoor meer en meer klanten? Dan loop je het risico dat je het overzicht kwijt gaat raken. Je gaat mogelijk vergeten welke contactpersoon bij welke klant hoort, welke orders klanten hebben gedaan of hoe belangrijk bepaalde klanten qua omzet voor jou zijn.

Om het gewenste overzicht wel te kunnen behouden, is het aan te raden om gebruik te maken van klantenbestand software of een CRM systeem. Hieronder laten we jou graag kennis maken met de beste klantenbestand software systemen. We bespreken daarnaast ook wat het belang is van een dergelijk softwaresysteem én hoe je dit systeem het beste kunt gaan gebruiken!

Wat is klantenbestand software precies?

Naarmate jouw bedrijf verder en verder begint te groeien, krijg je ook met meer en meer partijen te maken. Je krijgt mogelijk ook met veel meer afnemers te maken, waardoor je soms het overzicht simpelweg kwijtraakt. Voor jouw dienstverlening is het echter wel zeer wenselijk dat je dit overzicht weet te verkrijgen en te behouden.

Waarom is klantenbestand software zo belangrijk? Omdat je met klantenbestand software je klanten op de juiste manier te woord kunt staan, je sales activiteiten kunt gaan sturen en omdat je hiermee jouw marketingactiviteiten aan kunt sturen. Bovendien krijg je duidelijk inzicht in de importantie van bepaalde klanten; mogelijk kun je een bepaalde klant nóg groter maken als je een unieke korting aan kunt bieden. Het is daarbij echter wel belangrijk om te weten die de contactpersoon bij die klant is en hoe je de klant überhaupt kunt bereiken.

Is een klantenbestand software systeem hetzelfde als een CRM systeem? Ja, eigenlijk wel. In nagenoeg alle situaties is het zo dat binnen een CRM systeem ook een dergelijke klantenbestand functie aanwezig is. Dankzij de CRM data kun je dus van verschillende voordelen genieten, waarbij een CRM systeem uiteraard nog veel meer voordelen aanbiedt!

Lees ook; hoe je een CRM strategie kan opzetten. Dit is essentieel wanneer je gebruik gaat maken van een CRM systeem.

Klantenbestand software overzicht (beste software van 2024) | Vergelijk & bespaar 1

Wat zijn de voordelen van klantenbestand software?

Met behulp van klantenbestand software ben je simpelweg in staat om de beste dienstverlening aan te bieden. Je blijft namelijk op de hoogte van jouw klanten én je weet het gewenste overzicht te behouden. Bovendien kun je verschillende processen binnen jouw onderneming af gaan stemmen op de informatie uit jouw klantenbestand software systeem.

Voor elk bedrijf is het gebruik maken van klantenbestand software eigenlijk onmisbaar. Met dank aan een dergelijk systeem kun je de best mogelijke dienstverlening aanbieden, kun je jouw klanten tevreden stellen en kun je jouw bedrijf dus naar een hoger niveau gaan tillen. Wil jij met jouw bedrijf in de nabije toekomst flink gaan groeien? Of heeft jouw bedrijf op dit moment al een flinke groeicurve? Dan is het dus interessant om te gaan kijken naar een geschikt klantenbestand software systeem voor jouw onderneming!

Verschillende soorten klantenbestand software systemen

Door de jaren heen is het belang van een klantenbestand software systeem alleen maar verder toegenomen. Daar hebben verschillende fabrikanten en ontwikkelaars dan ook perfect op ingespeeld; zij hebben geschikte software weten te ontwikkelen.

Daarbij is het wel goed om te weten dat er meerdere soorten systemen bestaan. Zo kun je bijvoorbeeld voor een offline systeem kiezen; dit systeem is dan alleen vanuit jouw interne netwerk te bereiken. Gezien de huidige digitale maatschappij is dat echter niet de beste optie. Nee, met het oog op de digitale maatschappij kun je beter kiezen voor een online klantenbestand in de cloud.

Een voordeel van een online klantenbestand in de cloud is dat je te allen tijde dit systeem raad kunt plegen. Ook als je op vakantie bent, ook als je op weg naar een klant bent en ook als je vanuit huis aan het werk bent. Via bijvoorbeeld een smartphone of een tablet kun je alsnog toegang krijgen tot het software systeem, waardoor je een nóg betere dienstverlening aan kunt gaan bieden!

Bijkomend voordeel is dat alle gegevens op een veilige manier opgeslagen worden. Aangezien het om veelal vertrouwelijke en privé informatie gaat, is het onwijs belangrijk om de focus volledig op de veiligheid te leggen. Gelukkig hoef je je daar geen zorgen over te maken als je kiest voor een klantenbestand software systeem in de cloud.

Hoe kun je het beste klantenbestand software systeem vinden?

Wil jij graag alle gegevens van jouw klanten op een handige manier bij gaan houden? Dan is het dus aan te raden om te kiezen voor een klantenbestand software systeem. Maar, hoe kun je nou het beste systeem voor jouw onderneming vinden?

In onze ogen is het daarvoor van belang om jouw wensen op een rijtje te zetten. Waar wil je het systeem precies voor gaan gebruiken? Gaat je voorkeur uit naar een offline- of een online systeem? Hoeveel medewerkers moeten toegang krijgen tot het systeem? Hoeveel geld wil je uitgeven aan het nieuwe systeem? En wil je mogelijk ook nog van aanvullende functies gebruik maken? 

Als je op deze vragen een passend antwoord weet te formuleren, kun je vervolgens gericht op zoek gaan naar het beste online CRM systeem.

Wat is volgens ons het beste klantenbestand software systeem?

Wil jij graag voor het beste van het beste gaan? Dan is het wat ons betreft aan te raden om zeker naar onderstaande drie CRM systemen te kijken:

  • Monday.com – in de afgelopen jaren is Monday.com uitgegroeid tot één van de populairste CRM systemen. Dit systeem kun je naar eigen wens indelen en aanpassen, biedt onwijs veel functies en is onwijs overzichtelijk. Bovendien liggen de kosten relatief gezien laag, waardoor je ook een niet al te grote investering hoeft te doen.
  • Teamleader – ook dit systeem is absoluut aan te raden, met name voor de grotere teams. Via Teamleader kun je makkelijk alle gegevens van jouw klanten bijhouden, maar óók alle calls die je met jouw klanten hebt. Dit komt jouw dienstverlening alleen maar ten goede. 
  • Gripp – wil je echt grip krijgen op al jouw contacten? Dan is het systeem van Gripp interessant te noemen. Met dit systeem behoudt je niet alleen het overzicht over jouw klanten, maar ook over bijvoorbeeld jouw leveranciers en leads. 

Wil je meer CRM systemen zien? Bekijk de top 10 CRM systemen van 2024 geheel gratis.

Bericht delen

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email