boekhoudprogramma voor meerdere administraties

Beste boekhoudprogramma voor meerdere administraties

Maak het als ondernemer makkelijk met meerdere administraties in een boekhoudprogramma. Vergelijk en test boekhoudprogramma’s gratis.

Boekhoudprogramma voor meerdere administraties 1
 

Wat is een boekhoudprogramma voor meerdere administraties?

Een boekhoudprogramma voor meerdere administraties is een boekhoudprogramma waarbij je meerdere omgevingen kan creëren waarbij je gemakkelijk meerdere en verschillende administraties kan bijhouden

Waarom een boekhoudprogramma voor meerdere administraties?

Wanneer je te maken hebt met meerdere administraties is het onhandig om meerdere inlogcodes te hebben. Om alles overzichtelijk te houden is het het mooist om alles in 1 programma te hebben om zo fouten en verwarringen te voorkomen.

Kies een boekhoudprogramma die voldoet aan jouw wensen en jouw bedrijf

Als eigenaar van meerdere bedrijven kan de administratie soms lastig zijn. Je hebt meerdere mappen of je het hebt meerdere inlogcodes als je al online boekhoudt. Vandaag de dag bestaan er boekhoudprogramma’s waarbij je meerdere administraties kan toevoegen. Dat wordt meestal gedaan in het programma waarbij je meerdere omgevingen kan toevoegen zodat je beide administraties goed gescheiden kan houden. Maar hoe vind je het juist boekhoudprogramma? Door de volgende stappen te volgen kom jij binnen 5 seconde achter welk boekhoudprogramma die aan jouw wensen voldoet, en voldoet aan jouw bedrijf.

Gratis boekhoudprogramma voor meerdere administraties

Bij elk boekhoudprogramma kan je in begin gebruik maken van een proef periode. Zo kun je kosteloos kijken of het boekhoudprogramma of het voldoet aan jouw wensen en jouw bedrijf. Daarbij kan je ook gelijk kijken of het geschikt is voor meerdere administraties. Handig niet?

Wat kun je met een boekhoudprogramma voor meerdere administraties?

Elk boekhoudprogramma heeft zijn voordelen en nadelen. Maar bij elk boekhoudprogramma is de bedoeling dat je je boekhouding kan doen. Zo dus ook je meerdere administraties. Wij leggen hieronder uit wat de voordelen zijn van online boekhouden.

Meerdere omgevingen toevoegen

Aangezien je een boekhoudprogramma wil waarbij je meerdere administraties wilt beheren. Bieden boekhoudprogramma’s binnen het programma aan om je meerdere omgevingen toe te voegen. Je kan zien een omgeving als een extra account in een account. Zo kan je je administratie makkelijk scheiden.

Meerdere omgevingen toevoegen
Overzichten krijgen van elke administratie op 1 plek

Overzichten krijgen van elke administratie op 1 plek

Wanneer je meerdere omgevingen hebt aangemaakt in je boekhoudprogramma krijg je dus ook van elke administratie een overzicht. Wat is je winst? Wat is je omzet? Op deze manier krijg je van al je administratie een indicatie hoe je er financieel gezien ervoor staat. Daarbij kan je filteren op kwartalen, dagen, weken, jaren en ga zo maar door.

Voor elke administratie aparte huisstijlen ontwerpen

Stel dat je meerdere bedrijven hebt. Dan heb je natuurlijk ook twee verschillende logo’s en dus ook huisstijlen. In je boekhoudprogramma kan je meerdere stijlen toevoegen. Zo kan je je administratie allemaal in een boekhoudprogramma behouden.

Wanneer je een huisstijl ontwerpt, wordt er eerst de gegevens van je gevraagd om te voldoen aan de factuureisen. Vervolgens kan je beginnen met het ontwerpen van je factuur. Bepaal je eigen lettertype, kleur en voeg je logo toe om je eigen unieke huisstijl toe te passen op je administratie.

Voor elke administratie aparte huisstijlen ontwerpen
Elektrisch BTW aangifte doen

BTW aangifte voor elke administratie in paar clicks

Vandaag de dag kan je je boekhoudprogramma koppelen met externe systemen. Zo dus ook de belastingdienst. Wanneer je je boekhoudprogramma daarmee koppelt, kan je vanuit je boekhoudprogramma je BTW-aangiftes doen. Je hoeft maar op een paar knoppen te klikken omdat wanneer je administratie goed hebt verwerkt in je boekhoudprogramma. Dan wordt alles voor jou automatisch ingevuld.

Boekhouden begrippenlijst

Als er onduidelijkheden zijn betrekking tot het boekhouden kan je hier alle begrippen op een rijtje vinden.

Waarom je niet in Excel je boekhouding moet doen

Veel beginnende ondernemers beginnen met de boekhouding in Excel omdat dat volledig gratis is. Echter loop je wel op ontzettend hoge risico’s wanneer beslist om je boekhouding te doen in Excel. Zo kan je typ fouten maken, de juiste manier van werken vinden. Het kost al met al heel veel tijd en moeite. Die tijd is erg kostbaar voor jouzelf en jouw bedrijf. Daarbij is het ook zo dat stel dat je je bestanden kwijt raakt? Of je word gehacked en bestanden zijn weg of je computer crashed. Dan heb je een enorm probleem met het feit dat je moet voldoen aan de 7 jaar bewaarsplicht. Wil meer nadelen willen weten over boekhouden in Excel? Lees hier alle nadelen over boekhouden in Excel.

Veel gestelde vragen

Elk boekhoudprogramma zijn de kosten verschillend. Daarin heb je ook gradaties bij elk boekhoudprogramma. E-boekhouden heeft een gratis optie maar ook een beginnend abonnement van 7,95 /maand. Exact begint met € 39,-. Rompslomp heeft ook een gratis functie maar ook een beginnend abonnement van €5,- per maand. Unit4 heeft abonnement die begint met €39,- per maand. Fenna heeft ook een gratis functie maar ook een begint abonnement van €15/maand.

Rentabiliteit – wat is dat?

Wat is rentabiliteit? Rentabiliteit is een belangrijke financiële maatstaf die aangeeft hoe winstgevend een onderneming is in verhouding tot haar investeringen. Het is een cruciaal

De 10 Beste Boekhoudpakketten van 2024

Een effectief boekhoudpakket is essentieel voor het succes van elk bedrijf. In zijn er tal van boekhoudsoftware-opties op de markt, elk met hun eigen sterke

Wat is een verkoopfactuur?

Een verkoopfactuur is een factuur die je moet verzenden wanneer je een product of dienst verkoopt aan een andere onderneming, omdat dit wettelijk verplicht is.